THY, 600’e yakın uçak sipariş edecek

Haberler May 12, 2023 Yorum Yok

Yurt içi ve Yurt dışı uçuşlarındaki “business” ve “ekonomi” sınıflarında yenilenen ikram menülerinin Esma Sultan Yalısı’nda düzenlenen tanıtımında konuşan Bolat, şirketin 2003 dünya klasmanında 20. sıralarda yer aldığını, bugün ise arz edilen koltukta kilometre bazında dünyanın 3. Aka hava yolu şirketi olduğunu anlattı.

Bir vakitler THY için Avrupa’da “butik hava yolu” tabirinin kullanıldığına dikkati çeken Bolat, “THY, Lokal hava yolundan bugün dünyanın tepesine çıkmış. 2003 yılında, Beyaz Parti iktidarında Türk Hava Yolları yepisyeni bir stratejiye başladı. 2023 yılına geldiğimizde ise bu sene 85 milyon yolcu taşımayı hedefliyoruz. Geçen sene 82 milyon yolcu taşıdık. Pandeminin tesirinden hemencecik kurtulduk. öbür hava yolları tökezlerken THY çalışanlarıyla Bir arada bu krizi Yalın bir biçimde atlattı.” diye konuştu.

– “2023 yılında 19 milyarın üstünde bir gelir getiriyoruz”

THY’nin bu süreçte Değerli karlar elde ettiğine değinen Bolat, şöyle devam etti:

“THY, 2022 yılında Avrupa havacılık tarihinin en Aka rekoru olan 2,7 milyar dolar kar ilan etti. Şu Lahza 414 uçağımız var. istikbal 10 yılda, geçmiş 20 yıla bakarak daha mütevazi bir büyüme ile yüzde 7,4 büyüyerek 170 milyon yolcu taşımayı ve 810 uçaklık dev bir filoya ulaşmayı hedefliyoruz. Türkiye’ye 2003 yılında 5 milyar dolar katkı getirmişiz, 2023 yılında 19 milyarın üstünde bir gelir getiriyoruz. Şayet 810 uçakta 2033 yılına kadar stratejimiz uygulanırsa Türkiye’ye katkımız 141 milyar dolar olacak. nihayet 20 yılın 2 yılında THY ziyan etmiş, 2016’daki terör olaylarında ve 2020 yılında pandemide. Onun dışında 18 Yıl boyunca her sene kar etmiş ve her sene çift haneli büyümüş. Ortalama yüzde 12 büyümüşüz. Bu rastlantısal gelen bir muvaffakiyet değil.”

– “İkramlarımızı bir üst Tertip çıkararak yeni bir atılım yapıyoruz”

THY’nin bu muvaffakiyetinde ikramların Kıymetli rol oynadığını vurgulayan Bolat, bugün istikbal 10 yılda yolcuların THY’yi tercih etmelerini daha da artıracak bir yeni konseptten bahsedeceklerini söyledi.

Bolat, 500’e yakın meze hazırlandığını lisana getirerek, “Tarifler Fazla uygun yetişmiş şefler tarafından hazırlanıyor. Mahallî eserler, taze eserlerle bunu dünyaya sunuyoruz. İkramlarımızı bir üst Tertip çıkararak yeni bir atılım yapıyoruz. Ayrıyeten uçakta herkese fiyatsız internet vereceğiz. THY, dünyanın en dijital üç hava yolundan biri olacak.” tabirlerini kullandı.

Aralık ayında Avusturalya’ya uçuş başlatacaklarını, böylelikle dünyada uçmadıkları kıtanın kalmayacağını aktaran Bolat, “Butikten Zirveye” isimli bir kitap çıkardıklarını bildirdi.

Etkinlik öncesinde de basın mensuplarına açıklamada bulunan Bolat, “business” sınıfında kendi koltuklarını Fazla yakında kullanacaklarını anlattı.

Uluslararası Hava Nakliyeciliği Birliğinin (IATA) 2-5 Haziran’da İstanbul’da toplanacağını Anlatım eden Bolat, şunları kaydetti:

“Orada üreticilerden bir adedine Aka bir sipariş vereceğiz. Şu anda nihayet duruma geldik. 600’e yakın tayyare sipariş etmeyi düşünüyoruz. Bunların 200’ü geniş gövde, 400’ü dar Beden olacak. Bunun birinci ayağını IATA’da bir Müstahsil ile bitirmek üzereyiz. Bu benim vizyonum. Diğerleri gelip de ‘Bu şirket hormonlu büyümüş’ deyip 200 uçağa düşürüp Fazla hoş ense yapabilir. Ben nihayet 18 yıldır hakikat dürüst tatil yapmadım, kayağa gitmedim, yağmur yağınca Öbür yerlere gitmedim. Şirketimin başındaydım. istikbal grup, bu türlü motivasyonlu, bu türlü Fazla çalışan bir takım mi olacak? Seçimler beklediğimiz üzere geçerse, beklentimiz o istikamette, inşallah bir yol kazası olmayacak ve biz devam edeceğimizi düşünüyoruz. Onun için seçimleri bekliyoruz, 600 tayyare 10 yılda gelecek. Bu sene sonunda 425 uçağımız olacak.”

– THY’nin yeni menüsü

Konuşmanın akabinde THY’nin kabin takımları ile “DO&CO” şefleri yeni menüyü tanıttı.

Etkinliğe THY Yönetim Şurası üyeleri, genel müdür yardımcıları, köşe müellifleri, sanatkarlar, toplumsal medya fenomenleri ile Fazla sayıda davetli katıldı.

Türkiye’nin tanıtılması amacından hareketle yeni ikram menülerinde hem klâsik Türk hem de dünya mutfaklarından lezzetlere yer veren THY, menülerinde kullandığı eserleri yüzde 80 oranında yerli üreticilerden temin ediyor. Yerli ve mevsimine Müsait eserler tercih edilerek oluşturulan menülerde Rize çayı, Afyon kaymağı, Erzincan petek balı ve daha birçok yöresel Eser yer alıyor.

Sağlıklı beslenme trendleri takip edilerek protein, zerzevat, meyve yüklü ve daha az karbonhidratlı eserlerle tasarlanan menüler, alanında uzman aşçılar tarafından günlük, en taze eserlerle ve butik üretiliyor. bütün yemekler yüksek hacimlere Özel ve butik pişirme teknikleri kullanılarak hazırlanıyor.

Yeni Devre iktisat sınıfı menülerine daha Evvel sunulan ikramlardan farklı olarak kahvaltı saatlerinde olan seferler için yumurtalı yiyecekler, mesken üretimi müsli ve peynir çeşitleri iç edilirken Yemek saatlerine denk gelen seferler için ise yöresel mezeler ile günlük taze olarak hazırlanan makarna ve ızgara seçenekleri sunuldu.

– Menüde Adana kebabı ve balık var

“Business” sınıfı Yemek servislerine ise mesken üretimi makarna, mantı ve spagetti seçeneklerinin yanı Dizi zırhla çekilerek kömür ateşinde pişirilmiş Adana kebabı ile ızgara balık üzere anne yemekler ve birçok farklı yöresel mezeler eklendi.

Ayrıca kahvaltı servisinde daha Evvel yalnızca iki anne Yemek seçeneği sunulurken yeni devirde üç farklı anne Yemek servis edilecek. öbür bir seçenek olarak da pancake, krep, french tost üzere tatlı cinsleri eklenip menü zenginleştirilmeye çalışıldı. Daha sağlıklı içeriklerden oluşan kahvaltılık eserler de yeni menüde yerini aldı.

Bunlara ek olarak “business” sınıfında konuklara farklı konut üretimi alkolsüz kokteyl ve sağlıklı içeriklerden oluşan detoks Meşrubat çeşitleri de yeni menülere eklendi.