Bakan Yanık, eşi vefat eden kadınlara yapılacak desteğin detaylarını açıkladı

Haberler Kas 09, 2022 Yorum Yok

Aile ve Toplumsal Hizmetler Bakanı Derya Yanık, TRT Haber’de gündeme dair merak edilenleri yanıtlıyor.

Bakan Yanık’ın konuşmalarından öne çıkanlar şöyle:

Darülaceze Toplumsal Hizmet Kenti 150 dönüm Meydan üzerine kuruluyor. Dünyada bunun örneği yok. Yaklaşık bin şahıs kapasiteli olacak. Mayıs 2022’de temelini attık ve bu ay itibariyle kaba inşaat bitecek. Mayıs 2023’te bitirmeyi ön görüyoruz.

Bu proje kapasitesi itibariyle Fazla kıymetli. Çocuk, yaşlı, rehabilitasyon üniteleri var. Yatay mimari olarak tasarlandı. Farklı inanç kümeleri için cami, kilise ve havra bulunacak. Yan yana, bir ortada devlet müdafaa şemsiyesinin altında kimliğine bakılmaksızın muhtaçlığı olan herkese kapı açılacak.

Ulaşım açısından da Fazla merkezi, ziyarete gelecekler açısından da kolay bir mevki.

Yatağa bağımlı sakinlerimiz için odalar yüksek tavanlı ve bahçe görünümlü olacak. Bu ayrıntılara kadar düşünülmüş bir proje. Bu proje Cumhurbaşkanımızın projesi. Ne kadar Aka bir öngörü olduğunu sonrasında ayrım ettik. Yaşlılarımızın etkin yaşlanması için Çaba sarf ediyoruz. Bunun için sıhhat ve bakım kısmını ihmal etmememiz gerekiyor.

Nüfus oranına nazaran muhtaçlığı olan her yerde bu usul projeler kuracağız.

Eşi vefat eden bayanlara dayanak

Yardımlarımızı muhtaçlığı tespit ederek yapıyoruz. Eşi vefat eden ve 3 çocuğu olan toplumsal yardım Meydan bayanlara da barınma takviyesi de bu alan müşahedesinde muhtaçlığı ortaya çıkmış bir proje. Bakım sorumluluğu annede olan bir anneden bahsediyoruz. Burada gereksinimi karşıladığımızda bir sonraki durumda kapsamı genişleteceğiz.

Temel muhtaçlık zincirinin başında barınma gelir. Biz buradan başladık. Yekün ayırdığımız bütçe 607 milyon TL. Toplumsal yardım kanunu kapsamında Mesken başına 300 bin lira olacak Geri kalanını belediyeler ve hayırseverler karşılayacak. Konutları satın alma ya da yine inşa etme olarak belirledik. 80 metrekare ile sınırladık. Gereksinimleri bittiğinde onların yerine oburu gelecek.