Bakan Kurum açıkladı: ‘Yarısı Bizden’ kampanyasına İstanbul’dan 90 bin başvuru

Haberler May 04, 2023 Yorum Yok

AK Parti İstanbul Milletvekili adayı Kurum, Ümraniye Hekimbaşı Mahallesi Temel Atma ve Komşu Finans Meskenleri Anahtar Teslim Töreni’nde yaptığı konuşmada, 591 Hane ve 28 dükkanın temellerini, 190 Hane ve 55 dükkanın anahtar teslimini yapmanın memnunluğunu yaşadıklarını söyledi.

İstanbul’un Önemli bir zelzele tehdidiyle karşı karşıya olduğu şuuruyla çalışmalarını yürüttüklerini belirten Kurum, “İstanbul’da 1.5 Milyon Konutluk Aka Dönüşüm” ve “Kentsel Dönüşümde Yarısı Bizden” kampanyalarını anlattı.

Ümraniye’de 32 bin 300 vatandaşın mülkiyet sıkıntılarını çözüp tapularını teslim ettiklerini belirten Kurum, şöyle konuştu:

“Osmangazi Korusu millet Bahçemizden katlı otopark ve meydanımıza, atık getirme merkezinden kentsel dönüşüm projelerimize kadar Ümraniye’mizde çalışmalarımıza Hız kesmeden devam ediyoruz. En nihayet 2 hafta Evvel Ümraniye’mize gelmiş, sizlerle müjdelerimizi paylaşmıştık. ‘Hekimbaşı Mahallesi’nde kentsel dönüşümü başlatacak, yeni konutlarımızın temellerini atacağız.’ dedik ve işte bugün 591 Hane ve 28 dükkanımızın temellerini daima Bir arada atıyoruz. Siz Pahalı kardeşlerimizin inanç, huzur içinde yaşamanız için bu alanda taban uygunlaştırma çalışmaları yapıyoruz. Buradaki konutlarımızı 759 kazık üzerine inşa ediyoruz. ‘Çakmak Mahallemizde vatandaşlarımızın isteğiyle 190 Hane ve 55 dükkan inşa edeceğiz.’ dedik ve Yeniden bugün bu mahallemizde tamamladığımız Komşu Finans Konutları Projesi kapsamında 190 yeni yuvamızın ve 55 dükkanın anahtarlarını teslim ediyoruz. Biz o denli birileri üzere verdiği kelamları unutanlardan değiliz. Bugünün işini asla yarına bırakmayız. Laf veririz ve onu Çabucak yaparız.”

“Kentsel Dönüşümde Yarısı Bizden” kampanyasına müracaat sayısını paylaşan Kurum, “Bugün prestijiyle İstanbul’umuzda 479 bin 500 Müstakil kısım için yapılan Yekün müracaat sayısı 90 bine ulaştı. Ümraniye’mizde 3 bin 391 kardeşimiz kampanyaya başvurdu. Ümraniyeli kardeşlerimiz bu kampanyamıza ağır İlgi gösterdi, göstermeye devam ediyor.” dedi.

– Ümraniye’de hayata geçirilecek projeler

Ümraniye’ye elleri dolu, muştularla geldiklerini lisana getiren Kurum, şunları aktardı:

“Topağacı’nda 77 bin metrekarelik alana sahip Molla Hüsrev Camii ve Güney Camii etrafında yürütülen projelerimizde kat karşılığı muahede oranını yüzde 45’ten yüzde 50’ye çıkartıyor ve kentsel dönüşümü bu bölgelerde başlatıyoruz. Kazımkarabekir ve Dudullu’da 10 mahallemizi ilgilendiren 2B alanlarında kentsel dönüşümün önünü açmak için Bayındırlık çalışmaları yapıldı. Artık ada bazında uygulama çalışmalarını başlattık. Biliyorsunuz bu çalışmalarla oluşturulacak olan okul, sıhhat tesisi üzere toplumsal donatı alanları, bu bölgedeki taşınmazlardan kesinti yapılarak karşılanıyor fakat biz sizleri mutsuz edecek hiçbir şey yapar mıyız? Asla. Sizin taşınmazlarınızdan daha az kesinti yapacağız. Hazine mülkiyetinde olan 275 bin metrekarelik araziyi toplumsal donatı olarak kullanılmak üzere hibe ediyoruz, uygulamanın önündeki pürüzü büsbütün ortadan kaldırıyoruz. Hibe yapılmasına ait yetki yazısını bu sabah imzaladım. İnkılap ve Hekimbaşı’nda bulunan orman vasfını yitirmiş yaklaşık 350 dönümlük alanda vatandaşlarımızın tapu sıkıntılarını çözüyoruz. Orman kadastro çalışmasını başlattık. Akabinde taşınmazlar Hazine’ye devrolacak. İndirim ve Müsait taksitlerle tapularınızı veriyoruz. Bölgedeki kamuya ilişkin alanları da kullanacağız. Aka ve Örnek bir kentsel dönüşüm projesini burada da hayata geçireceğiz.”

Kurum, Hekimbaşı Mahallesi’nde av köşkünün de bulunduğu yerde tapu malikleriyle görüşeceklerini ve vatandaşlara Öbür bir yerden Hazine taşınmazı önereceklerini kaydetti.

Sultanbeyli’de olduğu üzere, tapular Hazine’ye geçer geçmez, Çabucak birebir indirim ve taksit süreçlerini uygulayacaklarını ve vatandaşların tapularına sahip olacaklarını anlatan Kurum, kelamlarını şöyle sürdürdü:

“Ardından ister vatandaşımız kendi yapar, isterse bir müteahhitle anlaşır, isterse de TOKİ eliyle buraları dönüştürebiliriz. Dumlupınar, Kazımkarabekir, Topağacı, İnkılap, Cemil Meriç ve Ihlamurkuyu’yu kapsayan yaklaşık 1 milyon metrekare alanda devam eden davalar var. 2B kadastrosu yapılamayan parseller var. Mahkemenin sonuçlanmasını takip ediyoruz. Burada oturan vatandaşlarımız müsterih olsunlar. Mahkeme süreci aleyhte sonuçlanmış olsa dahi harekete geçeceğiz. Tapu maliklerimize Öbür bir yerden taşınmaz göstereceğiz. Teklifimiz kabul edilmeyebilir. O Vakit da yerleri Hazine mülkiyetine devredeceğiz ve 2B uygulamasıyla indirimlerimizi yapacağız. Tapularınıza hızla kavuşacaksınız. Bu hususta kadastro ünitelerimiz çalışıyor. İyi uğurlu olsun.”

Bakan Kurum, Dudullu Meydanı ve Osmangazi millet Bahçesi etrafında yer Meydan bölgeyi şehircilik açısından tekrar ele aldıklarını, yerinde dönüşüm yaparak burada da vatandaşlara yaraşır, yaşanabilir alanlar oluşturacaklarını söyledi.

Kurum, “Son olarak, Fazla ağır bir nüfusa sahip olan Çamlık’ta kentin merkezinde bulunan 50 bin metrekare yeşil alanı, malikleri ile anlaşmak suretiyle Hazine’ye kazandıracağız. millet bahçesi olarak sizlerin hizmetine sunacağız.” dedi.

Seçimlere iki haftadan az bir mühlet kaldığını hatırlatan Kurum, bir tarafta “Dev projeleriyle yükselen bir Türkiye.” diyen Cumhur İttifakı’nın, diğer tarafta ise Türkiye’ye dair Biricik bir projesi olmayan Kemal Kılıçdaroğlu’nun bulunduğunu söyledi.

Kurum, seçimlerin, inşa edenler ve boş vaatlerde bulunanlar ortasında olacağını Anlatım etti.

Konuşmaların akabinde Bakan Kurum, protokol mensupları ve vatandaşlarla kentsel dönüşüm projesinin temelini atıp, Finans Konutları’nın anahtarlarını hak sahiplerine teslim etti.