Akademisyen, sınavı arkadaşı yapınca yıkılan evinin enkazında kalmaktan kurtuldu

Haberler Şub 22, 2023 Yorum Yok

Adıyaman Üniversitesi Besni Ali Erdemoğlu Uğraş Yüksekokulu Finans Bankacılık ve Sigortacılık Kısmı’nda vazifeli Dr. Öğretim Üyesi Erkan Sarsıcı’nın Besni’de oturduğu 5 katlı bina, Kahramanmaraş merkezli sarsıntılarda yıkıldı. zelzele sırasında Vilayet dışında olan Erkan Sarsıcı, arkadaşı sayesinde yıkıntı altında kalmaktan kurtuldu.

Antalya’nın Serik ilçesindeki bir otele yerleştirilen Erkan Sarsıcı, “11 yıldır Besni ilçesinde yaşıyorum. misyon yerim de orası. zelzele anında sömestir tatilindeydik. Bir hafta öncesinde Bursa’ya gitmiştim. Ailemle tatilimi geçiriyordum. Sarsıntıdan 3 gün Evvel Biricik ders imtihanım vardı. İmtihan yapmam gerekiyordu. Bir arkadaşım bana ‘Sen Irak yerdesin buraya gelmene gerek yok, soruları gönder ben yapayım’ dedi. Soruları hazırlayıp, kendisine gönderdim. İmtihanı o halletti. Ben gitmiş olsaydım bir daha Geri dönemeyecektim. Soruları arkadaşıma gönderip tatili uzattım. zelzele anında benim oturduğum yapı 5 katlıydı ve büsbütün yerle bir oldu. Üst katımda atletler yaşıyordu. O binada ömrünü yitiren tanıdıklarımız oldu. Onların cenaze haberlerini duyduk. O gün orada olsaydım, enkazın altında ben de kalabilirdim. Verilmiş sadakamız varmış” sözlerini kullandı.

‘DEVLETİMİZİN İMKANLARINDAN YARARLANIYORUZ’

Birçok mesai arkadaşını zelzelede kaybettiğini, hala Kötü haberler almaya devam ettiklerini söyleyen Erkan Sarsıcı, “Besni’de birçok yapı yıkıldı. Hava koşullarının soğuk olması da tesirli oldu. Ben o gün orada olsaydım benim de Üzücü haberim gelebilirdi. Durumumuz düzgün, devletimizin imkanlarından yararlanıyoruz Antalya’da. Bizi Fazla düzgün Konuk ediyorlar” diye konuştu.

Depremden sonra tayyare seferlerinin iptal olduğunu, bunun üzerine kendisinin otobüs bileti alıp bölgeye yola çıktığını vurgulayan Erkan Sarsıcı, “Yollarda, köprülerde çökmeler meydana gelmiş. Seyahatler iptal edildiği için Adıyaman’da mahsur kaldık. Acil durum takımları ve yardıma gidecek çalışma kümelerine müsaade ediliyordu. Gitmeye çalıştık fakat Besni’ye ulaşamadık. Biz de Geri dönerek Antalya’ya geldik. Artık buradayız. Devletimiz bize sahip çıktı. Burada yaşamaya başladık” dedi.